.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح‌هاي دريا در بابلسر مطلوب نيست
کمبود امکانات، وجود زباله ها در سواحل، ورود پسآب فاضلاب‌ها به دریا و ساخت و ساز های غیرمجاز در کنار طرحهای دریا مشکلاتی را برای مسافران و گردشگرانی که به بابلسر سفر کرده اند، فراهم ساخته است ...
طرح‌هاي دريا در بابلسر مطلوب نيست کمبود امکانات، وجود زباله ها در سواحل، ورود پسآب فاضلاب‌ها به دریا و ساخت و ساز های غیرمجاز در کنار طرحهای دریا مشکلاتی را برای مسافران و گردشگرانی که به بابلسر سفر کرده اند، فراهم ساخته است.

سواحل مازندران در ايام تابستان میزبان خيل عظیمی از مسافرانی است که از سراسر كشور براي ديدن جاذبه های زیبا و دیدنی این استان سفر مي‌كنند و در ذهنها خاطراتی از این سفر به یادگار می ماند و نکاتی بر ذهن حک می شود و در این میان شنا در دریا و استفاده از این سواحل بیشترین نکات را به همراه خود خواهد داشت

بابلسر یکی از شهر های ساحلی استان مازندران است که هر ساله طبق آمار در ایام تعطیلات بیشترین ورودی مسافر را به خود اختصاص می دهد و با توجه به دغدغه مسئولان استانی در خصوص اجرای مطلوب طرحهای سالمسازی دریا متاسفانه نکات کلیدی در اجرای این طرحها در بابلسر به چشم می خورد که باید به آنها اشاره کرد.

تعداد طرح‌هاي سالم‌سازي دريا در بابلسر را کافی نیست، نبود فضاي كافي و همچنین شنای مختلط آقایان و خانمها در بابلسرسبب شده تا مسافران نتوانند از دريا استفاده بهينه داشته باشند.

اجرای طرحهای دریا در بابلسر مسائل زیست محیطی و بهداشتی رعایت نشده و پسآب خروجی پلاژها به درون دریا می ریزد(پارکینگ چهار و شش) و در کنار این پسآب های خروجی، طرح های دریا احداث شده است و متاسفانه طرحهای سالمسازی دریا در بابلسر مطلوب نیست.

محدود بودن مناطق ويژه اجراي طرح‌هاي سالم‌سازي دريا با توجه به شمار زياد مسافران، استفاده از اين اماكن تفريحي را براي همگان غيرممكن ساخته است.

متاسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز در نزدیکی طرحهای دریای بابلسر مشکلاتی را برای شنای مسافران بخصوص بانوان فراهم ساخته و از سوی دیگر استاندارد نبودن طرحها خانواده را برای شنای خارج از طرح ترغیب می کند که با توجه به پیشروی دریا و وجود سنگ لاخها و چاههای قدیمی در این مناطق، خطرات بسیاری را برای مسافران به همراه خواهد داشت.

این نکته را باید اذهان داشت که بالا بردن کیفیت در طرحها و ارائه خدمات و امکانات رفاهی مطلوبتر باعث می شود مسافران در استفاده از این طرحها دقت بیشتری داشته باشند.

مسائل امور فرهنگی در دریا بسیار کمرنگ جلوه می دهد و باید متذکر شد مسائل فرهنگي طرح‌هاي دريا بايد جدي‌تر مورد پيگيري قرار بگيرد.

مسايل مرتبط با امور فرهنگي در طرح‌هاي دريای بابلسر بسيار ضعيف است و بايد با جديت بيشتري مورد پيگيري قرار بگيرد و فعال‌تر عمل شود.

باید این نکته را یاد آور شد که با آموزش و اطلاع رسانی می توانیم بسیاری از مسائل فرهنگی اعم از آداب و سنن خاص مناطق مختلف مازندران و فرهنگ غنی این استان از گذشته تا حال را برای آشنایی دیگر هموطنانمان در اختیار آنها قرار دهیم تا باعث کسترش فرهنگ بومی محلی به اقصی نقاط کشور باشد.

وجود زباله در سواحل بابلسر چهره این نعمت الهی را مخدوش ساخته است و با وجود این زباله ها در ساحل استفاده بهینه از سواحل زیبای دریای خزر امکان پذیر نیست.

چيزي كه در بیشترطرح‌های سالمسازی دریا از خود طرح‌ها نمايان است، زباله و پسماندهاي غذاهايي است كه در برابر چشمان بي‌تفاوت مسئولان اجراي طرح‌ها در كنار ساحل رها مي‌شود و كسي نيست كه پاسدار اين نعمت خداداي باشد.

نکته دیگر وجود اسبهایی که در کنار ساحل برای کرایه دادن قرار دارد بدون برنامه ریزی است واحساس امنیت را از انسان سلب می کند و هیشه در اضطراب هستیم که مبادا این اسبها به ما برخورد کنند.

قراردادن امكانات براي رعايت بهداشت ضروري است و نمي‌توان پسماندهاي غذا و زباله‌هاي توليدي خود را به دليل عدم تعبيه امكانات همراه خود برد.

این نکته هم قابل ذکر است که بايد همه نهادهاي مسئول زمينه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در ساحل اين شهرستان را فراهم سازند چرا كه حضور مسافران در توسعه و رونق اقتصادي منطقه نقش اساسي ومهمی ایفاء خواهد کرد .

این نکته نیز گفتنی است با توجه به طول نوار ساحلی و توریستی بودن این شهرستان که هر ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران از اقصی نقاط کشور است این تعداد طرح که در بابلسر داير شده کافی و استاندارد نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

غضنفری 27 تير 1389
ضعف مفرطی درپیشبرد سالم سازی دریاشاهدهستیم این ضعف برمیگردد به متولیان امرکه به روز نیستند باتحکم وحرفهای تند کلاسیک نمی توان جای را سالم کرد بلکه باید با درایت وآگاهانه وتربیت نیروی خوش فکر وانرژیک وبصورت عملیاتی برمشکلات فائق آمد،عدم توجه وهمراهی برخی دستگاههای اجرائی از ایده معاونت محترم سیاسی بر رویه فعلی وایجادبی انگیزه گی متولیان دریا افزوده است واقعا" در این راستا باید کاری کرد؟؟
نا شناس 27 تير 1389
* چه تاثیری دارد - در این قبر مرده ای نیست !!
نا شناس 27 تير 1389
سلام
چرا مطالب کارشناسی و ارسالی به عنوان نظر که مودبانه و محترمانه است درج نمی شود در سایت
پس نظرات خوانندگان را برای چی گذاشته اید عزیز من
محمد 28 تير 1389
باسلام سواحل بابلسر خيلي كثيف است از نظر حجاب و رعايت شئونات هم خيلي نامناسبه بعضي از خانم ها يا آقايان كنار ساحل با وضع نامناسب قدم مي زنند يا شنا ميكنند كه انگار داخل خونه خودشون هستند و به فكر ديگران نيستند از مسئولين خواهش داريم جلوي اين بي بندو باري را بگيرند . با تشكر
نا شناس 29 تير 1389
دليل اصلي آن بخاطر بي عرضگي فرماندار ناتوان و بي تقوا و بي سواد بابلسر است و بس.
كه بابلسر را به به بدترين وضعيتش در سالهاي اخير رسانده است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.